انواع بیمه در ترکیه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 6 فروردين 1403
بازدید : 77
نویسنده : کتابخونه


بیمه سلامت ترکیه برای تمامی شهروندان مقیم ترکیه و همچنین متقاضیان خارجی مقیم و مقیم این کشور اجباری است. در ترکیه داشتن بیمه درمانی در طول اقامت در این کشور الزامی است. بر این اساس ما مشاوران موسسه رویال مهاجرت در این مقاله به بررسی انواع بیمه های ترکیه در سال 2023 می پردازیم و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار می دهیم. با ما بمان.

اهمیت سیستم بهداشت ترکیه

هر ساله هزاران بیمار از سراسر جهان برای دریافت خدمات پزشکی به ترکیه سفر می کنند. موفقیت نظام سلامت در کشور در سال های اخیر افزایش یافته است. وجود متخصصین پزشکی که به زبان ترکی و انگلیسی صحبت می کنند یکی از مزایای بزرگ ترکیه برای درمان متقاضیان خارجی می باشد. یک مطالعه جدید منتشر شده در The Lancet سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه را در رتبه 60 از 195 کشور قرار می دهد. افزایش تعداد کالج های پزشکی، کلینیک های پزشکی و متخصصان پزشکی در ترکیه نشان دهنده رشد و توسعه این سیستم پزشکی است.

درباره بیمه درمانی در ترکیه

دریافت بیمه درمانی مناسب و انتخاب بهترین طرح بیمه درمانی ممکن برای همه داوطلبان خارجی شاغل و زندگی در ترکیه یک مشکل بزرگ است. صرف نظر از شهر ترکیه که متقاضی خارجی در آن زندگی می کند، داشتن بیمه اقامت ترکیه و بیمه سلامت ترکیه موضوع مهمی است. در بیشتر موارد، بیمارستان های دولتی ترکیه مراقبت های جامع و رایگان را به بیماران ارائه نمی دهند. برای داوطلبان خارجی در ترکیه بسیار مهم است که بیمه جامع مراقبت های پزشکی در بیمارستان های خصوصی یا دولتی پیدا کنند. تمامی بیمه های درمانی در ترکیه از نظر کیفیت و پزشک دارای مزایا و معایبی هستند. علاوه بر این، متقاضیان خارجی باید موقعیت و وضعیت سلامت خود را در نظر بگیرند، زیرا بیماری های مختلف در مراکز مختلف منجر به درمان های متفاوت می شود. به عنوان مثال، برخی از بیمارستان های دولتی ترکیه در ارائه خدمات تصویربرداری رادیولوژی بسیار تخصصی هستند.

آیا برای سفر به ترکیه به بیمه مسافرتی نیاز دارید؟

بسیاری از متقاضیان خارجی مقیم ترکیه در مواقعی که نیاز به درمان دارند، به دلیل استانداردهای بالا، به جای بیمارستان های دولتی، به بیمارستان های خصوصی ترکیه مراجعه می کنند. هزینه درمان خصوصی در ترکیه به اندازه کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان یا ایالات متحده آمریکا گران نیست، اما در مقایسه با این کشورها همچنان بالا است. هزینه بالای مراقبت های پزشکی در ترکیه دلیل مهمی برای خرید بیمه مسافرتی است. استانداردهای بهداشت و درمان در ترکیه با کشورهای اتحادیه اروپا قابل رقابت است. در واقع سلامت گردشگری در ترکیه در سال های اخیر بیش از سایر کشورهای منطقه و خاورمیانه افزایش یافته است. بنابراین در مواقع ضروری مراقبت از متقاضیان خارجی خوب است اما این خدمات درمانی ارزان نیست مگر اینکه متقاضی بیمه مسافرتی داشته باشد.

آیا سفر به ترکیه امن است؟

اگر متقاضیان خارجی به مناطق ساحلی و توریستی مانند استانبول، آنکارا و آنتالیا سفر کنند، سفر به ترکیه ایمن تری محسوب می شود. دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام در سال 2016 صلح را در این کشور افزایش داده است و گردشگران می گویند که در ترکیه احساس امنیت بیشتری می کنند. با این حال، هنوز مواردی وجود دارد که متقاضیان خارجی باید از آنها آگاه باشند و از آنها اجتناب کنند. وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت امور خارجه و مشترک المنافع بریتانیا به گردشگران خارجی توصیه می کنند به دلیل خطر تروریسم از تمام مناطق نزدیک مرز سوریه و عراق اجتناب کنند. همچنین گردشگران باید از استان های سیرناک، کیلیس، هاتای، دیاربکر، تونجلی و هاکاری اجتناب کنند.

ترکیه چه نوع مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد؟

سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه در تمام بیمارستان های دولتی، از جمله کلینیک های بستری و سرپایی، درمان با بودجه کامل را ارائه می دهد. هزینه بیمه سلامت ترکیه مقرون به صرفه است و متقاضی می تواند با قیمت پایین تمام داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه ها با بیمه سلامت ترکیه تهیه کند.

معیارهای واجد شرایط بودن بیمه سلامت ترکیه چیست؟

متقاضیان بین المللی و دانشجویان بین المللی برای دریافت بیمه سلامت عمومی ترکیه باید اقامت ترکیه و پرداخت حق بیمه ماهانه را داشته باشند.در واقع مهمترین شرایط برای دریافت بیمه سلامت ترکیه اقامت قانونی ترکیه و پرداخت منظم حق بیمه می باشد.

انواع بیمه در ترکیه

برای معرفی انواع بیمه در ترکیه باید گفت که خدمات درمانی در ترکیه شامل خدمات درمانی دولتی و خصوصی می باشد. خدمات بهداشتی ترکیه توسط وزارت بهداشت، وزارت بهداشت، دانشگاه ها و بخش خصوصی ارائه می شود. متقاضیان خارجی و مهاجران مقیم ترکیه می توانند از دو طریق بیمه سلامت عمومی و بیمه درمانی خصوصی درخواست بیمه درمانی کنند. داشتن کارت بیمه سلامت اروپا در ترکیه جواب نمی دهد و بیمه سلامت در ترکیه اجباری است، بر این اساس متقاضیان خارجی و دانشجویان بین المللی برای دریافت مجوز تحصیل یا کار باید بیمه اقامت ترکیه و بیمه درمانی دریافت کنند.

بیمه سلامت عمومی در ترکیه

بیمه سلامت ملی ترکیه اکثر مشکلات بهداشتی مانند موارد اضطراری، بارداری و بیماری را پوشش می دهد. موسسه بیمه اجتماعی (SGK) مراقبت های بهداشتی ملی ترکیه را مدیریت می کند. متقاضیان باید با نزدیکترین مرکز تامین اجتماعی برای بیمه سلامت ملی ترکیه تماس بگیرند. اگر متقاضیان در این برنامه شرکت کرده باشند، ممکن است در بیمارستان های خصوصی نیز از تخفیف برخوردار شوند، اما متقاضیان خارجی باید توجه داشته باشند که بیمارستان های دولتی گاهی اوقات شلوغ می شوند.

چگونه برای بیمه سلامت عمومی اقدام کنیم؟

متقاضیان خارجی و دانشجویان بین المللی که به مدت یک سال در ترکیه زندگی کرده اند، واجد شرایط درخواست بیمه سلامت عمومی ترکیه هستند. متقاضیان می توانند با پرداخت هزینه ماهانه به تمام مراقبت های پزشکی دسترسی داشته باشند. هزینه ماهانه بیمه خانه در ترکیه حدود 850 لیر ترکیه است که هر سال متغیر است. متقاضیان می توانند اطلاعات به روز شده را از مراکز بهداشتی ترکیه برای اتباع خارجی دریافت کنند. تقریباً 600 مرکز حمایت اجتماعی در ترکیه وجود دارد. اگر یک خارجی برای SGK درخواست دهد، همسر و فرزندان زیر 18 سال او می توانند از مراقبت های بهداشتی برای خارجی ها بهره مند شوند. برای خرید بیمه مهاجرتی ترکیه 2024 به شرکت مهاجرتی مراجعه نمایید.



نکات کلی برای انتخاب بیمه درمانی در ترکیه

متقاضیان خارجی که برای کار، اشتغال یا تحصیل در ترکیه هستند باید دارای بیمه اقامت ترکیه باشند. برای انتخاب بیمه درمانی مناسب در ترکیه، متقاضیان خارجی باید عوامل زیادی را در نظر بگیرند که بر انتخاب یک ارائه دهنده بیمه درمانی خوب در ترکیه تاثیر می گذارد. این عوامل مهم در انتخاب بیمه نامه درمانی مناسب در ترکیه عبارتند از:

توانایی پرداخت بیمه

انطباق با نیازهای متقاضیان خارج از کشور

تخفیف و تخفیف

پوشش هزینه های متقاضی خارجی

بیمه خدمات درمانی دولتی یا بیمه SGK ترکیه

متقاضیان خارج از ترکیه در صورتی که دارای مجوز کار یا شرایط تحصیلی باشند و به آژانس تامین اجتماعی مراجعه کنند، می توانند بیمه کمک دولتی در ترکیه دریافت کنند. بیشتر خدمات بهداشتی توسط دولت ترکیه ارائه می شود. متقاضی خارج از ترکیه مجاز است حتی در صورت بیکار بودن از مزایای بیمه sgk ترکیه (موسسه تامین اجتماعی) بهره مند شود. بنابراین بیمه sgk در ترکیه در مقایسه با بیمه ترکیه گزینه بهتری است.

تفاوت بیمه خصوصی و دولتی در ترکیه

متقاضیان خارجی می توانند با پرداخت هزینه ماهانه به شرکت بیمه، بیمه درمانی خصوصی در ترکیه دریافت کنند. در هنگام معرفی انواع بیمه در ترکیه توجه به این نکته ضروری است که بیمه درمانی خصوصی مزایای بیشتری نسبت به بیمه دولتی دارد. مزایای بیمه درمانی خصوصی شامل زمان انتظار کوتاه تر، کیفیت بالاتر مراقبت و کاهش هزینه های غیرمنتظره است. همچنین، یافتن پزشکان انگلیسی زبان بیشتر در بیمارستان های خصوصی آسان است. بنابراین، متقاضیان خارجی ممکن است ترجیح دهند به جای بیمه دولتی، خدمات درمانی خصوصی را انتخاب کنند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com